Phonebucks | Phonebucks | FAQ

FAQ

  • Betalingen en prijzen

  • Ik heb gekozen voor overboeking. Wanneer moet ik betalen?

    Wanneer je gekozen hebt voor overboeking aan PhoneBucks zonder betaalprovider (rechtstreekse betaling), dan moet u in ieder geval 50% vooraf betalen en de andere 50% na levering. Wilt u liever geheel niet vooraf betalen? Kijk dan ook eens naar de andere betaalmogelijkheden welke we aanbieden. Vaak kunt u ook achteraf betalen via het betaal checkout systeem.

  • Ik wil korting

    Onze prijzen zijn scherp geprijst, maar we zijn niet de goedkoopste van het internet. Dat willen we ook niet, daar zijn anderen sterker in. Onze prijs is gebaseerd op een daadkrachtige service en een bedrijf waar u op kunt terugvallen met persoonlijk 1-op-1 contact. Wilt u meer dan 1 toestel bij ons afnemen? Neem dan even contact op met ons, we kunnen dan kijken wat we kunnen doen qua pricing.

  • Ik wil mijn telefoon per maand betalen

    Wanneer je een telefoon op afbetaling wilt aanschaffen kun je dit aangeven bij de check out van je bestelling

  • De bestelling wil ik contant betalen

    Wij werken helaas niet met een kasboek. U mag op afspraak de telefoon wel op komen halen en op locatie betalen via een bank app. Contante betalingen kunnen - en ivm veiligheid - willen we niet accepteren.

  • Ik (NL) heb een Europees BTW nummer

    Als Nederlandse onderneming kun je bij ons de bestelling plaatsen en de aangegeven BTW op de factuur bij de eerstvolgende OZB als voorbelasting declareren. Omdat we vanuit Nederland verzenden kunnen we geen intracommunautaire levering aanbieden voor Nederlandse bedrijven. Indien je onderneming een bestelling plaats boven een bepaald drempelbedrag (zie website belastingdienst), dan kunnen we genoodzaakt zijn de BTW in dat geval te verleggen en met een 0% tarief je bestelling uit te leveren.

  • Ik heb een Europees BTW nummer

    Wanneer je beschikt over een niet Nederlands BTW nummer welke via de belastingdienst gechecked kan worden in het VIES systeem (VIES - klik) dan kunnen we je bestelling middels een intracommunautaire levering zonder BTW uitleveren. We leveren ook aan het buitenlandse adres en zullen dit verzendlabel bij je bestelling bewaren.

  • Bestellingen en verzending

  • Mijn bestelling is wel betaald maar niet bevestigd

    Twijfelt u of we de bestelling wel goed door hebben gekregen? Of duurt het te lang voordat u een bevestiging van ons heeft ontvangen? Het is helemaal niet erg om ons hierop te attenderen. Bij twijfel hebben we liever dat we er 2 keer te vaak op worden gewezen dat uw bestelling verzonden moet worden, dan dat we 1 keer te laat uw product versturen (bijvoorbeeld door een storing).

  • Vandaag bestelt: wanneer is mijn product binnen?

    Indien u uw bestelling heeft geplaatst voor 17:00 uur, en het product is op voorraad, dan is de kans groot dat u morgen al een pakketbezorger aan de deur heeft staan. Twijfel of iets op voorraad is, of dat we uw bestelling over het hoofd hebben gezien (bijvoorbeeld omdat u om 16:59 heeft besteld)? Laat het even weten en we helpen u graag!

  • Bestelling verzonden, maar geen update van de koeriersdienst ontvangen

    We werken samen met een groot aantal koeriersdiensten, zoals UPS, DHL, GLS en anderen (we versturen niet via PostNL). We proberen je zo snel als mogelijk te voorzien van een T&T code. Je kunt altijd deze T&T code gebruiken om bij de koeriersdienst online na te gaan wat de laatste status van je pakket is. Is je pakket ook niet te traceren via de door ons verstrekte T&T code? Wij willen graag zekerheid dat je pakket aankomt, dus laat het ons weten en wij gaan er voor je achter aan!

    Let op: als je van ons vandaag een T&T code hebt ontvangen kan het zijn dat deze pas vanaf 22:00 te traceren is bij de pakketdienst. Deze vragen kunnen we daarom niet in behandeling nemen, want ook wij kunnen voor die tijd nog niets zien qua updates.

  • Pakket afgegeven, maar ik heb niets!

    Al onze pakketten worden standaard verzekerd verzonden tot een bedrag van € 500,-. Maar desondanks is dit niet de bedoeling en dien je ons direct op de hoogte te stellen zodat wij (als verzender van het pakket) ook direct erbovenop kunnen duiken! Ons telefoonnummer staat op de site, we staan heel erg graag voor je klaar!

    Sinds 2013 is deze vraag 4 keer aan ons gesteld! Wij vinden het echter heel belangrijk dat deze informatie ook op onze online omgeving te vinden is.

  • Kan ik mijn bestelling ophalen?

    Dat is mogelijk, maar omdat we geen winkel adres hebben met vaste openingstijden willen we graag onze deur voor u openen op afspraak. We moeten daarom wel even weten dat u bij ons wilt komen. 

  • Ik woon in België

    U kunt gewoon bij ons bestellen en dan proberen we - mits voor 17:00 uur de bestelling is geplaatst - de volgende werkdag uw bestelling al bij u af te leveren.

     

    Zie ook de categorie "other countries" voor meer antwoorden

  • Mijn product wil ik zonder abonnement kopen

    Alle telefoos en tablets die we aanbieden worden zonder abonnement aangeboden. Uiteraard is het wel mogelijk om een abonnement bij ons aan te vragen, maar als je verder niets invult dan koop je de telefoon zonder abonnement bij PhoneBucks.

  • Herroepingsrecht en afkoelingsperiode, hoe zit dat precies?

    Wij willen dat onze klanten tevreden zijn. Je ontvangt daarom niet alleen garantie op uw producten maar we geven je ook graag, zoals de Nederlandse en Europese Wet dat ook van ons verlangen, de mogelijkheid om af te zien van je bestelling.

    Wij hanteren hierbij de volgende regels die vanaf januari 2019 gelden:

    • Na ontvangst van het pakketje heb je 30 dagen de tijd om je bestelling te 'herroepen', dat doe je op een voor jou makkelijke manier 
      (wij vinden alles goed)

    • Je krijgt van ons een berichtje waar je het bestelde product naartoe kunt sturen, dit dient wel binnen 14 dagen na het bericht te hebben ontvangen gebeuren - je wilt niet dat je 'recht' komt te vervallen (en wij zouden dat ook niet leuk vinden voor jou)

    • Als het product in een verzegelde verpakking heeft gezeten en je hebt het product eruit gehaald zonder verder te gebruiken, dan worden daar geen kosten voor in rekening gebracht

    • Als het product beschadigd is geraakt nadat wij hem in een verzegelde verpakking hebben verzonden, zullen de kosten in eerste instantie op jou worden verhaald - voorkom dus schade aan het product (ook tijdens het retour zenden)

    • Je kunt een telefoon zonder deze vooraf aan te melden aan ons retourneren. Dan is het wel heel erg belangrijk dat je even een papiertje in het pakketje doet met je gegevens, zodat we weten dat het pakketje ook van jou afkomstig is. Anders kunnen we je ook niet terugbetalen - en dat wil je natuurlijk ook niet laten gebeuren

    Zodra we het pakketje van je hebben ontvangen zullen we ons best doen om je factuurbedrag binnen 7 kalenderdagen terug te storten op je rekening. De verzendkosten aan ons (voor het retourneren) worden in sommige gevallen ook vergoed (bijvoorbeeld wanneer wij de fout hebben veroorzaakt voor het retourneren van je product).

    Pakketje aanmelden voor het herroepingsrecht? Onderaan elke pagina kun je een pagina vinden met hoe je dit kunt doen.

    Deze vraag is informatief opgesteld. Onderaan alle pagina's vind je de knop "Retouren", via deze pagina hoef je niet verder te zoeken.

  • PhoneBucks en de website

  • Producten zijn onjuist ingevuld

    Bij PhoneBucks doen we alles handmatig. Het kan natuurlijk voorkomen dat één van onze collega's niet goed gekeken heeft of misschien zelfs een foutje heeft gemaakt. Heb jij een foutje ontdekt bij een product op onze website? We willen je graag vragen ons hier van op de hoogte te stellen zodat we het direct op kunnen lossen.

  • Wat kan ik allemaal via PhoneBucks regelen?

    Door het scrollen over deze site kun je misschien denken dat we het goed voor elkaar hebben. Misschien is dat ook wel zo, maar dat hebben we niet alleen kunnen doen! Zo werken we samen met een groot aantal bedrijven die ons voortreffelijk hebben kunnen helpen. Een kleine opsomming:

    • iBrandz Media, Oldenzaal
      Verantwoordelijk voor de looks and feels van:
      • online webshop omgeving
      • facturatie systeem
      • CRM systeem
      • logo's en huisstijl

    • De Leasemakelaar, Almelo
      Verantwoordelijk voor de mobiliteit van PhoneBucks

    • Twenthestad, Almelo
      Hulp bij juridische kwesties en niet-inbare vorderingen

    Wil je geïntroduceerd worden door PhoneBucks, dan vernemen we dat graag. De bovenstaande bedrijven hebben aangegeven om klanten van PhoneBucks niet alleen met alle egards te behandelen, maar ook standaard een scherper prijs aan te bieden dan normaal.

  • Hoeveel voorraad ligt er bij PhoneBucks

    Wij hebben op onze locatie in Almelo geen voorraad liggen. Dat is ook de reden dat je op afspraak je bestelling op kan komen halen, want we moeten het bestelde product eerst naar ons kantoor laten komen. Dat is voor iedereen ook het veiligste, want ook veiligheid staat bij ons op een hoog plan. Onze werknemers én klanten verdienen het om veilig geholpen te worden; dit in tegenstelling tot veel winkels welke wel voorraad en contant geld hebben liggen en waar overvallers bij schering en inslag misbruik van maken. Kort maar krachtig: wij leveren snel (binnen 24 uur), maar hebben geen fysieke voorraad of kasgeld. Het enige dat van waarde is wat bij ons gestolen kan worden: ons gouden hart wat we hebben voor onze klanten wink

  • Klachten

  • Ik heb een klacht over mijn provider

    Wanneer je een klacht hebt over je provider kun je daar mee bij ons terecht. Wij kunnen kijken wat voor jou de beste mogelijkheid is om een oplossing te vinden. Soms is dat via PhoneBucks, direct via de provider of zelfs via een commissie. Wij adviseren je graag, vrijblijvend en geheel zonder kosten! We noemen dat service!!

  • Een punt in de algemene voorwaarden kan ik niet accepteren

    Misschien is dit voor ons reden om onze algmene voorwaarden geheel aan te passen voor alle klanten. Misschien ook niet, en maken we alleen voor jou een uitzondering. Neem maar even contact met ons op over welk punt je het niet eens bent, en hopelijk kunnen we er dan in goed overleg alsnog uit komen met elkaar.

  • Pakket afgegeven, maar ik heb niets!

    Al onze pakketten worden standaard verzekerd verzonden tot een bedrag van € 500,-. Maar desondanks is dit niet de bedoeling en dien je ons direct op de hoogte te stellen zodat wij (als verzender van het pakket) ook direct erbovenop kunnen duiken! Ons telefoonnummer staat op de site, we staan heel erg graag voor je klaar!

    Sinds 2013 is deze vraag 4 keer aan ons gesteld! Wij vinden het echter heel belangrijk dat deze informatie ook op onze online omgeving te vinden is.

  • Herroepingsrecht en afkoelingsperiode, hoe zit dat precies?

    Wij willen dat onze klanten tevreden zijn. Je ontvangt daarom niet alleen garantie op uw producten maar we geven je ook graag, zoals de Nederlandse en Europese Wet dat ook van ons verlangen, de mogelijkheid om af te zien van je bestelling.

    Wij hanteren hierbij de volgende regels die vanaf januari 2019 gelden:

    • Na ontvangst van het pakketje heb je 30 dagen de tijd om je bestelling te 'herroepen', dat doe je op een voor jou makkelijke manier
      (wij vinden alles goed)

    • Je krijgt van ons een berichtje waar je het bestelde product naartoe kunt sturen, dit dient wel binnen 14 dagen na het bericht te hebben ontvangen gebeuren - je wilt niet dat je 'recht' komt te vervallen (en wij zouden dat ook niet leuk vinden voor jou)

    • Als het product in een verzegelde verpakking heeft gezeten en je hebt het product eruit gehaald zonder verder te gebruiken, dan worden daar geen kosten voor in rekening gebracht

    • Als het product beschadigd is geraakt nadat wij hem in een verzegelde verpakking hebben verzonden, zullen de kosten in eerste instantie op jou worden verhaald - voorkom dus schade aan het product (ook tijdens het retour zenden)

    • Je kunt een telefoon zonder deze vooraf aan te melden aan ons retourneren. Dan is het wel heel erg belangrijk dat je even een papiertje in het pakketje doet met je gegevens, zodat we weten dat het pakketje ook van jou afkomstig is. Anders kunnen we je ook niet terugbetalen - en dat wil je natuurlijk ook niet laten gebeuren

    Zodra we het pakketje van je hebben ontvangen zullen we ons best doen om je factuurbedrag binnen 7 kalenderdagen terug te storten op je rekening. De verzendkosten aan ons (voor het retourneren) worden in sommige gevallen ook vergoed (bijvoorbeeld wanneer wij de fout hebben veroorzaakt voor het retourneren van je product).

    Pakketje aanmelden voor het herroepingsrecht? Onderaan elke pagina kun je een pagina vinden met hoe je dit kunt doen.

    Deze vraag is informatief opgesteld. Onderaan alle pagina's vind je de knop "Retouren", via deze pagina hoef je niet verder te zoeken.

  • Hoe gaat de klachtenprocedure in zijn werk?

    Heb je ook echt een klacht? Laat het ons direct even weten, dan kunnen ook proberen het zo snel mogelijk voor je op te lossen.

    We vinden het vervelend als klanten van ons het gevoel hebben dat we niet goed geholpen hebben. Daarom hebben we een e-mailadres waar je met jouw problemen over PhoneBucks terecht kunt: klachten@phonebucks.nl. Leuk om te weten: hier hebben we tot op heden nog geen e-mail op mogen ontvangen. Kunnen wij niet een passende oplossing bieden, dan is het mogelijk om uw geschil te melden bij Qshops. Ook is het mogelijk om als consument je klacht te deponeren, zolang deze niet in behandeling is genomen door derden, bij het ODR (Online Dispute Resolution) platform van de Europese Comissie. Dit ODR platform is te vinden via de volgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Belangrijk: We raden je aan om je klacht eerst aan te melden bij PhoneBucks, pas wanneer wij niet met een (passende) oplossing komen kunnen andere instanties aan het werk, want deze zullen je ook zeggen je eerst te melden bij het verkooppunt.

  • Zakelijk

  • We hebben een bedrijf met een groot aantal abonnementen

    PhoneBucks heeft zelfs ondernemingen geholpen welke 2.000 telecomaansluitingen in de portefeuille had. Als jouw onderneming meer dan 1 telefoon heeft kunnen we al een ondernemers bundel voor je samenstellen. Juist, samenstellen, want ondernemers krijgen van ons altijd maatwerk!! Je kunt het beste even contact met ons opnemen zodat we je het allerbeste kunnen helpen.

  • Wat kan ik allemaal via PhoneBucks regelen?

    Door het scrollen over deze site kun je misschien denken dat we het goed voor elkaar hebben. Misschien is dat ook wel zo, maar dat hebben we niet alleen kunnen doen! Zo werken we samen met een groot aantal bedrijven die ons voortreffelijk hebben kunnen helpen. Een kleine opsomming:

    • iBrandz Media, Oldenzaal
      Verantwoordelijk voor de looks and feels van:
      • online webshop omgeving
      • facturatie systeem
      • CRM systeem
      • logo's en huisstijl

    • De Leasemakelaar, Almelo
      Verantwoordelijk voor de mobiliteit van PhoneBucks

    • Twenthestad, Almelo
      Hulp bij juridische kwesties en niet-inbare vorderingen

    Wil je geïntroduceerd worden door PhoneBucks, dan vernemen we dat graag. De bovenstaande bedrijven hebben aangegeven om klanten van PhoneBucks niet alleen met alle egards te behandelen, maar ook standaard een scherper prijs aan te bieden dan normaal.

  • Ik heb een Europees BTW nummer

    Wanneer je beschikt over een niet Nederlands BTW nummer welke via de belastingdienst gechecked kan worden in het VIES systeem (VIES - klik) dan kunnen we je bestelling middels een intracommunautaire levering zonder BTW uitleveren. We leveren ook aan het buitenlandse adres en zullen dit verzendlabel bij je bestelling bewaren.

  • Abonnementen

  • Verkopen jullie ook abonnementen?

    Jazeker! We hebben altijd een afname bij de grote providers van Nederland, zoals KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2. Daarnaast bieden we ook de abonnementen aan van Hollandsnieuwe, Youfone, Ben en veel andere providers.

  • Ik wil mijn telefoon per maand betalen via een abonnement

    Dat is mogelijk. We willen alleen wel vragen of je even contact met ons op kunt nemen om te kijken welke provider en welke vorm van abonnement het beste bij je past. We leveren abonnementen en toestelbundels op basis van persoonlijk advies en niet via een webtool.

  • Hebben jullie ook sim-only

    We verkopen sim-only abonnementen via onze webshop. Wil je echter een abonnement met toestel koppelen en de telefoon per maand (gedeeltelijk) betalen, dan dien je even contact met ons op te nemen. We bieden je gratis en vrijblijvend advies en kijken welke providers met welk toestel het beste aanbod kunnen afgeven.

  • Nummerbehoud bij overstappen

    Het is in Nederland altijd mogelijk om je nummer te behouden wanneer je overstapt van provider. Als je binnen een contract zit van je provider, dan kunnen ze wel kosten in rekening brengen over de resterende periode dat je een abonnement hebt lopen. Levert de provider echter slechte dekking? Laat het ons weten en soms kunnen we ook er voor zorgen dat je kosteloos over kunt stappen van provider.

  • Ik heb een klacht over mijn provider

    Wanneer je een klacht hebt over je provider kun je daar mee bij ons terecht. Wij kunnen kijken wat voor jou de beste mogelijkheid is om een oplossing te vinden. Soms is dat via PhoneBucks, direct via de provider of zelfs via een commissie. Wij adviseren je graag, vrijblijvend en geheel zonder kosten! We noemen dat service!!

  • We hebben een bedrijf met een groot aantal abonnementen

    PhoneBucks heeft zelfs ondernemingen geholpen welke 2.000 telecomaansluitingen in de portefeuille had. Als jouw onderneming meer dan 1 telefoon heeft kunnen we al een ondernemers bundel voor je samenstellen. Juist, samenstellen, want ondernemers krijgen van ons altijd maatwerk!! Je kunt het beste even contact met ons opnemen zodat we je het allerbeste kunnen helpen.

  • Hoe snel kan ik mijn telefoon ontvangen bij een abonnement?

    Wanneer we van de provider een bevestiging hebben ontvangen van akkoord zullen we niet langer wachten om het toestel aan jou op te sturen. Wij gaan er van uit dat de informatie die we krijgen correct is, maar als dat niet zo blijkt te zijn en het nummerbehoud wordt afgewezen (bijvoorbeeld vanwege een lopend contract bij de huidige provider), dan wordt er een nieuw nummer aan je toegewezen en zit je wel 'vast' aan het contract. Het is daarom erg belangrijk dat je ons de juiste informatie doorgeeft wanneer jouw abonnement is afgelopen bij de huidige provider.

  • Mijn product wil ik zonder abonnement kopen

    Alle telefoos en tablets die we aanbieden worden zonder abonnement aangeboden. Uiteraard is het wel mogelijk om een abonnement bij ons aan te vragen, maar als je verder niets invult dan koop je de telefoon zonder abonnement bij PhoneBucks.

  • Reparaties

  • Hoe lang duurt het voordat mijn defecte telefoon retour komt?

    Wij doen er alles aan om defecte telefoons zo snel mogelijk weer bij het baasje in de handen terecht te laten komen. We hebben een vast contract met een reparatiedienst welke elke dinsdag en vrijdag de reparatiedoos bij ons om komt wisselen. Verstuur jij je telefoon op maandag naar ons toe, dan wordt deze de volgende dag al aangeboden bij de reparatiedienst van dat merk. Vaak duurt het daarna 1 week voordat de telefoon weer bij ons terug komt. Vervolgens testen wij je telefoon, of alles naar wens is hersteld, en als dat klaar is versturen we direct daarna je telefoon weer terug. Bij een normale gang van zaken (en wanneer alle spare parts ook op voorraad zijn) kunt u er rekening mee houden dat - gerekend van de omruildag - 8 á 9 dagen later het toestel weer bij u terug zal verschijnen (geen leveringen in het weekend).

  • Mijn telefoon is kapot

    Ten eerste vinden wij het heel vervelend dat je telefoon kapot is gegaan. Laat ons even weten wat de problemen zijn via de contactmogelijkheden welke je op de website vindt, en we zullen je snel helpen het probleem op te lossen.

  • Ik heb een Cat telefoon met een kapot scherm

    Ook als je deze niet bij PhoneBucks hebt gekocht: neem even contact met ons op! Wij kunnen veel betekenen qua herstel van je mobiele telefoon. Een gebroken display bij een Cat telefoon is natuurlijk helemaal niet de bedoeling, in veel gevallen wordt deze - binnen 24 maanden na aankoopdatum - gratis hersteld.

  • Ik heb een kapot scherm op mijn mobiele telefoon

    Bijna alles valt te repararen, maar je moet ook eerlijk kijken naar de kosten van een herstel. We raden je daarom aan eerst contact met ons op te nemen voor wat betreft de kosten. We willen je graag vragen de volgende gegevens aan ons te melden: merk, type, kleur en leeftijd van het toestel. Wij gaan dan ons best doen om je zo goed mogelijk te helpen.

  • Other countries

  • Ik woon in België

    U kunt gewoon bij ons bestellen en dan proberen we - mits voor 17:00 uur de bestelling is geplaatst - de volgende werkdag uw bestelling al bij u af te leveren.

  • Ich lebe in Deutschland

    Sie können einfach bei uns bestellen und wir werden versuchen, bei einer Bestellung vor 17:00 Uhr Ihre Bestellung am darauf folgenden Werktag zuzustellen.

  • I'm living abroad

    You can simply order from us and we will try - if the order is placed before 17:00 - to deliver your order the following working day(s).

  • Ik heb een Europees BTW nummer

    Wanneer je beschikt over een niet Nederlands BTW nummer welke via de belastingdienst gechecked kan worden in het VIES systeem (VIES - klik) dan kunnen we je bestelling middels een intracommunautaire levering zonder BTW uitleveren. We leveren ook aan het buitenlandse adres en zullen dit verzendlabel bij je bestelling bewaren.

  • I've got an EU-VAT number

    If you have a non-Dutch VAT number that can be checked through the tax authorities in the VIES system (VIES - click) then we can deliver your order through an intra-Community delivery without VAT. We also deliver to the foreign address and will keep this shipping label with your order.

  • Ich habe eine Mw-ST ID

    Wenn Sie eine nicht-Niederländische Umsatzsteuer-Identifikationsnummer haben, die über die Steuerbehörden im VIES-System (VIES - klik) überprüft werden kann, können wir Ihre Bestellung durch eine innergemeinschaftliche Lieferung ohne Mehrwertsteuer ausliefern. Wir liefern auch an die ausländische Adresse und bewahren dieses Versandetikett bei Ihrer Bestellung auf.

Close